Youtube-duo åker på roadtrip i Skåne
ArgaSkånskaMän tog fart 2012 när dåvarande klasskompisarna Tim Lindqvist och Danny Pedersen bestämde sig för att lägga upp en video när de spelade datorspelet Battlefield 3, på Youtube. Sedan dess har duon startat Skånska dubbningar, blivit nominerad i Guldtuben tre gånger och släppt otaliga dataspelsvideos.
– I dag jobbar jag 60 procent som projektledare och Danny 80 procent som grafisk designer. Resterande tid ägnar vi åt vår Youtube-kanal, berättar Tim Lindqvist.
Genom åren har ArgaSkånskaMän byggt upp en stadig plattform på Youtube med närmare 63 000 prenumeranter. Förutom annonser och samarbete med olika företag kommer en del av inkomsten från följare som sponsrar med pengar varje månad.
– Vi har fantastiska följare som sponsrar för att göra det här möjligt. En del av dem har vi fått en nära relation till och interagerar med varje dag, säger Tim Lindqvist.
Och i sommar styr kosan till olika platser i Skåne. I en serie ska Tim Lindqvist och Danny Pedersen bland annat besöka Sjöbo marknad.
– Det ska bli roligt att utforska Sjöbo marknad. Vem sitter på vilken sida av parken? skrattar Tim Lindqvist.