Allt fler läkare vill nu använda en speciell diet som har visat sig minska
symptomen hos vissa barn med adhd, skriver Dagens Medicin.
I en studie som presenterades i fjol lottades barn med adhd, som inte fick
medicin, i två grupper. För 60 procent av de barn som fick äta en speciell
kost minskade symptomen markant efter fem veckor. Studien testade hypotesen
att det finns en koppling mellan överkänslighet mot vissa födoämnen och adhd.