YA-journalister skriver bok om Skurups slogan: ”Hör av er med era berättelser”
I boken Don‘t miss Skurup ska vi följa klassiska ”When in Europe, don’t miss Skurup”, en slogan som, trots att den är Sveriges mest kända i sin genre, aldrig varit officiell kommunslogan.
Vi ska träffar människor som spridit budskapet om att inte missa Skurup över världen, som satt upp klistermärket på resor i både Sverige och utomlands. Vi berättar också om hur det lite haltande rimmet en gång kom till på Skurups folkhögskola.
Men, framförallt vill vi ta del av era berättelser.
Var har du satt upp klistermärket, vem har du gett det till och var hur du sett det när du varit på resande fot? Har du kanske rent av en gammal t-shirt från 1970-talet med ”When in Europe” på? Vi vill lyssna på era historier.
I november i fjor hade vi den stora äran att få del i Sparbanksmiljonen och ska under våren arbeta med vårt bokprojekt.
På facebooksidan Don‘t miss Skurup kan du följa vårt arbete med boken, men också berätta din egen historia om klistermärket. Så välkommen att gilla och följa oss. Vi finns även på instagram, där heter vi dontmissskurup.