Annons

Bluffanklagade SuperShopping svarar

I gårdagens nummer av Ystad Allehanda skrev vi om företaget SuperShopping, som anklagas för att sända obeställda paket med strumpor och sedan kräva avgift för att avbryta den påstådda prenumerationen.
Tomelilla • Publicerad 18 augusti 2011

SuperShopping vill bara besvara våra frågor via mail. Här är firmans ansvarige i Tallin, Urmas Toomes, kommentar till YA. (övers. fr. danska):

”Vi sänder inte produkter till någon som inte beställt dem. Alla våra kunder har till exempel deltagit i en tävling på nätet, där det klart framgått att de kommer att få ett testmedlemskap på en viss produkt, samt att de kommer att få betala porto och expeditionsavgift för den produkten. Kunden har dessutom bekräftat att han/hon har läst och accepterat -villkoren.”

Annons

”Vi har definitivt inte lurat någon och vi har inte tillgång till kundernas kontonummer, men vi har ip-nummer, datum, klockslag, namn och adress på samtliga beställningar. Dessutom har vi födelsedatum, email och telefonnummer till de flesta.

Det är naturligtvis beklagligt att en del kunder inte förstått vad de sagt ja till. Tyvärr händer det att kunder ignorerar paketen då de menar att de inte beställt dem, och då går saken med tiden vidare till Inkasso.”

Ann-Louise Olander
Linnea Gudmundsson
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons