Annons
Lättläst som förälskelse
Vilma är kär. Hon kan bara tänka på Leo, en pojke som precis har flyttat in i huset bredvid henne. Men Leo vet inte att Vilma finns. Hur ska hon få honom att upptäcka henne?
Familj • Publicerad 12 oktober 2008
Varje morgon ligger det en lapp med ett stort rött hjärta på i familjens brevlåda. Kompisen Moa tycker det är jättespännande. Vem kan lapparna vara ifrån? Men Vilma är inte intresserad och tycker bara det är jobbigt med lapparna. Hon vill bara tänka på Leo.
Vilma och Leo är en bok om hur mysigt och jobbigt det kan vara att bli förälskad. Boken är lättläst och tillhör Läsegrodans gröna serie som riktar sig till barn från 5+.
Katarina Löfgren
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons