Annons
Kultur

Tv-toppen: Melodifestivalen tappar tittare

Nästan 3,3 miljoner. Så många såg finalen i årets upplaga av Melodifestivalen. Det är en betydligt större publik än vid årets deltävlingar, men samtidigt 355 000 färre tittare än vid fjolårets final.
Tv • Publicerad 14 mars 2022
Cornelia Jakobs vann finalen.
Cornelia Jakobs vann finalen.Foto: Claudio Bresciani/TT

1. Melodifestivalen (SVT1, lördag) 3 270 000

2. Bäst i test (SVT1, fredag) 2 102 000

Annons

3. Allt för Sverige (SVT1, söndag) 1 503 000

4. Husdrömmar (SVT1, måndag) 1 482 000

5. Antikrundan (SVT1, torsdag) 1 324 000

6. Carina Bergfeldt (SVT1, fredag) 1 306 000

7. Trädgårdstider (SVT1, tisdag) 1 073 000

8. Sveriges mästerkock (TV4, onsdag) 977 000

9. Skidskytte världscupen (SVT1, söndag) 848 000

10. Skidskytte världscupen (SVT1, lördag) 824 000

Mätperiod: 7/3–13/3. Inga nyhetsprogram, "Sportnytt" eller program under tio minuter tas med på listan.

Källa: MMS

TT
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons