Bunkring ger lyft åt soppjätten Campbell
Stängda restauranger och mer begränsade möjligheter att köpa hämtmat på vissa håll under coronapandemin har fått fler att bunkra konserver hemma och har gett Campbell Soup Company, mest känt för sina soppor, ett lyft.
Den ökade efterfrågan på såväl konserverade soppor som pastasåser och salsa får livsmedelsjätten att höja sina prognoser för helåret.
Koncernen räknar nu med en försäljningstillväxt på mellan 5,5–6,5 procent. Den tidigare prognosen låg på mellan minus en procent och plus en procent.
Nettoförsäljningen ökade med runt 15 procent till 2,2 miljarder dollar, eller drygt 20 miljarder kronor, under tredje kvartalet i bolagets brutna räkenskapsår.
Resultatet, rensat för engångseffekter, uppgick till 0:83 dollar per aktie. Analytiker hade räknat med ett resultat på 0:75 dollar per aktie, enligt Refinitiv.
Aktien stiger tre procent i förhandeln på New York-börsen.