Annons
Nyheter

Onlinelyft för Clas Ohlson

Ekonomi • Publicerad 10 januari 2022
Onlineförsäljningen ökade med 26 procent i december i år jämfört med motsvarande månad i fjol för prylkedjan Clas Ohlson. Arkivbild.
Onlineförsäljningen ökade med 26 procent i december i år jämfört med motsvarande månad i fjol för prylkedjan Clas Ohlson. Arkivbild.Foto: Helena Landstedt/TT

Prylkedjan Clas Ohlson redovisar en försäljningsökning till 1,2 miljarder kronor i december 2021, upp med 9 procent jämfört med motsvarande månad ett år tidigare.

Organiskt ökade försäljningen med 6 procent och försäljningen i jämförbara enheter och i lokal valuta ökade med 6 procent.

Annons

Onlineförsäljningen ökade med 26 procent.

"Kundtrafiken till våra butiker begränsades av restriktioner på samtliga försäljningsmarknader, i synnerhet i Norge och i Finland, och vi fortsätter att parera för den volatila situationen i omvärlden genom att arbeta med sådant vi själva kan påverka", skriver Clas Ohlsons vd Kristofer Tonström i en kommentar.

TT
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons