Annons

Ny hemsida lockar med Österlen

Simrishamn • Publicerad 14 januari 2005
De satsar på Österlen: Christian Esbjörnsson, Joachim Orrenius, Peter Carlsson och Jonas Lindqvist.. bild: thorsten persson
De satsar på Österlen: Christian Esbjörnsson, Joachim Orrenius, Peter Carlsson och Jonas Lindqvist.. bild: thorsten perssonFoto: 

– Vi vill göra Österlen bokningsbart, och locka hit fler turister året runt.

Det sa Christian Esbjörnsson, när han i går presenterade osterlen.se, en ny hemsida som lanseras den 21 januari.

Annons

Vid möten i Tomelilla och Simrishamn berättade han om Destination Österlen AB, som vill utveckla turismen på Österlen.

– Det första vi planerar är en kampanj i Danmark tillsammans med Öresundsbron. Just Öresundsregionen är kanske den marknad som har absolut störst potential de närmaste åren, sa Esbjörnsson, som själv driver Hotell Kockska Gården i Simrishamn.

Övriga medarbetare är fotograf Peter Carlsson, IT-ansvarige Jonas Lindqvist från IT-Syd, som skapat bokningssystemet, och Joachim Orrenius.

Sistnämnde blir ansvarig för det kontor som öppnar den 1 februari på Lillevångsgatan 18.

– Min uppgift är att nå ut till nya kunder via osterlen.se, som är en fantastisk domänadress.

Joachim Orrenius har arbetat inom rese- och turismbranschen i Stockholm.

Pontus Persson

SIMRISHAMN
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons