Weibulls blev utan guldägg

Det blev inget guldägg för Weibulls design på de nya förpackningarna. Hammenhögsföretaget fick istället se priset i kategorin Grafisk Design gå till reklambyrån New®.
Simrishamn • Publicerad 21 april 2004

Det vinnande bidraget "Kent 6/6 2003" var en konceptidé kring rockbandet Kents konsert där färgerna helt gick i vitt och svart - även de svenska flaggor som fanns på scen. Silveräggen i samma kategori tilldelades Happy Forsman & Bodenfors samt SWE Reklambyrå. Guldägget är Sveriges äldsta och mest prestigefyllda pris inom området kreativ reklam. Nomineringsklassen Grafisk Design innefattar bland annat skivomslag, bokomslag, årsredovisningar och kommersiella förpackningar.

Jea Jonsson jea.jonsson@allehandasyd.se
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.