Bo Ohlssons följer Ron-beslut - med något nytt
Vid ett styrelsemöte i Bo Ohlssons häromdagen togs frågan om Reklamombudsmannens opinionsnämnds fällning av reklamen "här får du mest för pengarna" upp som extraärende, berättar vd Kim Selck.
- Vi kommer att följa beslutet. Det är lite tråkigt men samtidigt så var vi ju inte helt oförberedda, säger Kim Selck – som inte vill avslöja vad man tänker sig för ny slogan eller kampanj istället, eller när och hur en sådan ska sjösättas.
- Det kommer du att märka!
Det är inte så att det här är tillfälle till lite ny marknadsföring, om än opåkallat?
- Om jag säger som så – vi har ju vetat om anmälan några månader, så även om vi inte trodde att vi skulle bli fällda så har vi ju tänkt lite på det, "vad gör vi då?".
Mycket respons
Uppmärksamheten som blivit kring Ron:s beslut att fälla "här får du mest för pengarna"-jingeln som vilseledande fått har man på Bo Ohlssons följt med stort intresse.
På YA:s Facebooksida finns det bland kommentarerna till artikeln om Ron:s fällning en hel del mer eller mindre seriösa, skämtsamma och/eller praktiska förslag på ny slogan till melodisnutten, som att byta ut "mest för pengarna" mot det förmodligen mer svårfällda "här får du mer för pengarna", eller det ironiska "här gör du av med pengarna".
Få vilseledda
Förslagen från allmänheten när det gäller nya texter till den beprövade melodisnutten, och den överlag positiva synen på företaget bland dem som kommenterar, glädjer Kim Selck.
- Vi har fått mycket rolig respons i samband med det här. Och det verkar inte vara många som känner sig vilseledda av vår reklam.