Tomelilla kommun förbättrar sin hemsida
I slutet på januari kommer besökarna mötas av ett nytt utseende när de surfar in på tomelilla.se.
Tomelilla • Publicerad 17 januari 2012
Tillsammans med många andra kommuner ska man införa självservice genom e-tjänster vilket innebär att man som inloggad har möjlighet att sköta en rad ärenden direkt hemifrån via datorn. Ett tjugotal tjänster ska finnas från start men det kommer att utökas löpande. Hemsidan ska få en helt ny menystruktur för att besökaren lättare ska kunna navigera.
Kommunen flaggar för en del barnsjukdomar, såsom att material kan saknas i övergången, men eventuellt missat innehåll kommer successivt att läggas in.
Ann-Louise Olander
Jenni Dahlgren
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.