Nyheter

Facebook fasligt flitig figurant

Facebook är det varumärke som nämnts flest gånger i svenska medier hittills under 2016. Drygt 163 000 gånger har namnet nämnts i tryckta medier, radio, tv och på nätet, enligt en mätning som Sveriges Annonsörer och medieanalysföretaget Opoint gjort.(TT)
Publicerad 6 december 2016

Facebook är det varumärke som nämnts flest gånger i svenska medier hittills under 2016. Drygt 163 000 gånger har namnet nämnts i tryckta medier, radio, tv och på nätet, enligt en mätning som Sveriges Annonsörer och medieanalysföretaget Opoint gjort.

Mätningen bygger på uppgifter i Opoints arkiv och omfattar medlemsföretagen inom Sveriges Annonsörer samt ett antal större reklamköpare, totalt drygt 600 företag.

Bland de politiska partierna har Socialdemokraterna synts mest, 69 600 gånger, tätt följt av Moderaterna på 68 000. Sverigedemokraterna är trea med 53 700 omnämningar.

TT