Annons
Nyheter

Försäljningen av interrailkort spikrakt uppåt

Interrailkort går åt som smör i solsken en växthushet sommardag. Förra året ökade försäljningen med drygt 60 procent och prognosen för i år pekar mot en liknande uppgång. - Vi blir mer och mer miljömedvetna, säger Ufuk Ergovan, vd för företaget Tågbokning.(TT)
Publicerad 2 april 2019

Under årets tre första månader ökade försäljningen av interrailkort med 42 procent jämfört med samma period förra året, enligt siffror från företaget Silverrail, som distribuerar tjänsten till svenska återförsäljare.

””

Exceptionell uppgång

Annons

Under fjolåret uppgick försäljningen av interrailkort till runt 17 000 kort, en uppgång med cirka 60 procent jämfört med 2017.

””

Ufuk Ergovan är vd för företaget Tågbokning som står för en stor del av försäljningen av interrailkort i Sverige. Han förklarar den starka försäljningen med en allt större miljömedvetenhet bland resenärerna.

””

Nya målgrupper

Traditionellt har merparten av alla interrailkort sålts till unga resenärer och så är det fortfarande, men branschen har fått upp ögonen för två nya målgrupper.

””

Jonas Falk fyller i:

””

TT

Annons
Annons
Annons
Annons