Annons
Nyheter

TUI satsar på den asiatiska marknaden

Tysk-brittiska resekoncernen TUI ska försöka locka kinesiska och indiska turister till sina semesteranläggningar i bland annat Thailand. TUI, där bland annat det som tidigare hette Fritidsresor ingår, ser en potentiell marknad med en miljon resenärer.(TT)
Publicerad 14 februari 2017

Tysk-brittiska resekoncernen TUI ska försöka locka kinesiska och indiska turister till sina semesteranläggningar i bland annat Thailand. TUI, där bland annat det som tidigare hette Fritidsresor ingår, ser en potentiell marknad med en miljon resenärer.

””

Fritz Joussen presenterade nyheten i samband att TUI redovisade koncernens resultat för perioden oktober-december förra året. TUI redovisade en förlust på 103 miljoner euro, cirka 950 miljoner kronor, dock betydligt bättre än samma period föregående år, då förlusten slutade på 185 miljoner euro.

Annons

Bidragande orsaker till förlusten var minskat intresse för resor till Turkiet och Nordafrika på grund av terrordåd samt en förlust på 22 miljoner euro på grund av fler än brukligt antal sjukdagar, som i sin tur ledde till inställda flyg.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons