Reklam upprör inför Super Bowl
Det handlar om öltillverkaren Budweiser, en av USA:s största annonsörer, som med sin reklam hamnat mitt i den pågående immigrationsdebatten.
Filmen, som redan släppts men också ska sändas under söndagens match mellan New England Patriots och Atlanta Falcons, visar hur en av märkets grundare, Adolphus Busch, tar sig till USA från Tyskland år 1857.
Busch blir hårt ansatt och illa behandlad av flera människor han möter, som skriker åt honom att "åka tillbaka hem", innan han möter sin blivande affärspartner Eberhard Anheuser i Missouri.
Inte tanken
Tidigare år hade filmen troligtvis inte räknats som kontroversiell, men då den offentliggjordes bara dagar efter att USA:s president Donald Trump skrev under ett dekret som stänger gränserna för flyktingar och medborgare från sju, mestadels muslimska länder, så ses den nu som ett inlägg i debatten.
Detta var dock inte alls meningen enligt AB InBev, som tillverkar ölet.
””
Trots det har hashtaggen #boycottbudweiser har de senaste dagarna spridits i sociala medier bland människor som tycker att budskapet är "anti-Trump".
"Sekulär högtid"
Reklamen under Super Bowl har ihop med halvtidsunderhållningen växt till en jätteindustri. Enligt New York Times har kostnaden för 30 sekunder tv-reklam under sändningen i år krupit upp till 5 miljoner dollar - nästan 44 miljoner kronor - från strax över 2 miljoner för tio år sedan.
””
Spelarna och ledarna i de aktuella lagen har i största möjliga mån försökt att undvika att dra in politiken i stormatchen. Så långt det har gått.
President Trump är starkt förknippad med New England Patriots och god vän med så väl quarterbacken Tom Brady som tränaren Bill Belichick.
Kommer inte besöka
Trots det är han knappast populär hos alla spelarna i laget.
Martellus Bennett tänker inte åka till Vita huset om det blir Patriots som tar hem segern.
””
Atlantas Mohamed Sanu är troende muslim och valde att inte helt ducka frågor om inresestoppet.
””
TT