Annons

Satsar 175 000 på reklamfilm om öppet hus

Sydskånska gymnasiet satsar 175 000 kronor för att sända och göra en reklamfilm om att skolorna har öppet hus i november.
Ystad • Publicerad 23 oktober 2008

– Det kostar 125 000 kronor att sända reklamen i Tv 4. Att göra filmen kan ligga på 50 000 kronor, säger rektor Thomas Winqvist.

Han berättar att Sydskånska gymnasieförbundet satsar mellan 300 000 och 400 000 kronor i marknadsföring per år.

Annons

Reklamfilmen visas bland annat i samband med att programmet Idol sänds, ett sätt att nå rätt målgrupp enligt Thomas Winqvist.

– Vi visar bara våra reklamsnuttar i Skåne. Från och med i år är hela Skåne sökbart och det gör att elever kan välja vilken skola de vill.

Carina Johansson
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons