Annons

Simrishamnskvinna kräver ersättning från telebolag

En kvinna från Simrishamn anmäler Tele2 till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, efter att ha fått betala tre månader extra för ett uppsagt avtal.
Simrishamn • Publicerad 24 augusti 2017

Kvinnan hade ett trygghetsavtal kopplat till sitt mobilabonnemang och hävdar att avtalet sades upp i samband med abonnemanget.

Men Tele2 avslutade endast mobilabonnemanget och trygghetsavtalet löpte på tills kvinnan ringde en andra gång och bad bolaget avsluta det.

Annons

Det hade då gått två månader sedan det första samtalet och det var dessutom en månads uppsägningstid på avtalet.

De tre extra månadsavgifterna landade på drygt 500 kronor, vilket kvinnan nu kräver återbetalning för.

Men Tele2 har inte velat betala tillbaka pengar. Därför har kvinnan gjort en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.

Mattias LundvallSkicka e-post
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons