Skånetrafiken borde inspireras av Japan
I år har det än inte snöat, men fortfarande finns det ett hat mot Skånetrafiken. Varför? Jo, för att de har inte förstått vad som menas med punktlighet.
I Japan är det ytterst ovanligt att tågen kommer sent och i Skåne, eller rättare sagt Sverige, är det ovanligt att de kommer i tid. Kan inte Skånetrafiken vara vänliga att komma i tid så slipper vi pendlare ta tåg som går mycket tidigare än vad vi behöver. Istället för att höja avgiften på resorna så kan ju Skånetrafiken se till att komma i tid så att de slipper ge ut resegarantier så att folk betalar för sina resor. Jag antar att många har fyllt i ett sådant här formulär. De som har det kan intyga på att det går antagligen fortare än att införa en fungerande demokrati i Iran. Dessutom så får man inte pengar tillbaka förrän man är över tjugo minuter försenad.
Jag tror inte att Skånetrafikens ledning har förstått det här med kundrelationer, annars hade de ju faktiskt inte tagit oss som ett skämt.