Annons
Nyheter

Vänligt och proffsigt

Nyheter • Publicerad 20 november 2009

Kommentar till Sven Andersson (den 19 november).

Nu får det vara slut på allt negativt prat om förhållanden på Ystads lasarett. Undertecknad råkade ut för en mindre olyckshändelse den 18 november och blev remitterad till akuten i Ystad och därefter inlagd på avdelning 1.

Annons

Genom hela kedjan blev jag behandlad på ett synnerligen vänligt och proffsigt sätt. Visst fick jag vänta en timme här och en halv timme där men min uppfattning är att mer angelägna skador helt rätt har förtur. Av min korta vistelse på Ystads lasarett fick jag intrycket av att befinna mig på ett hotell med hög servicegrad och hårt arbetande personal.

Så alla ni gnällspikar: Använd er energi till något positivt och börja nyttja det gamla ordet förnöjsamhet.

Åke Olsson – pensionären med låret
Åke Olsson – pensionären med låret
Så här jobbar Ystads Allehanda med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons